Du skaffar en ny kod i internetbanken eller appen, under Övriga tjänster - Hantera telefontjäns eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.
Kundcenter – kontakta oss på telefon
- Personlig service på telefon
- Måndag-fredag 8-20, lördag-söndag 10-16
- Identifiera dig med Mobilt BankID
Du kan identifiera dig på två sätt
När du ringer oss behöver du identifiera dig för att vi ska kunna hjälpa dig. Detta kan du göra på två sätt:
- Mobilt BankID. Skaffa Mobilt BankID
- PIN-kod. Logga in och skapa ny PIN-kod för att ringa
Vanliga tjänster i självbetjäningen
Vanliga tjänster i självbetjäningen är att kolla saldo, göra överföringar och ladda kontantkortet till mobilen. Välj att gå direkt till den tjänst du är intresserad av genom att trycka:
- 10# Tillgängligt belopp (inklusive eventuell kontokredit)
- 12# Senaste transaktioner
- 16# För belopp till konto, ej bokförda (pengar på väg till kontot)
- 20# Överföring mellan egna och gemensamma konton
- 20# Överföring till annans konto inom banken*
- 73# Ladda kontantkort till mobiltelefon*
*Särskild anslutning krävs. Ring 0771-12 20 00 välj 3# för att ansluta dig.
Vanliga frågor och svar
Storhelger och röda dagar som vi har stängt
Jul och nyår: julafton 24 december, juldagen 25 december, annandag jul 26 december, nyårsafton 31 december, nyårsdagen 1 januari, trettondedag jul 6 januari.
Påsk: långfredagen, påskafton, påskdagen, annandag påsk.
Midsommar: midsommarafton, midsommardagen.
Andra röda dagar som vi har stängt:
1:a maj
Kristihimmelsfärds dag
Nationaldagen 6 juni
Alla helgonsdag
Inte kund?
Är du inte kund hos oss ännu, men vill bli det? Eller har du andra frågor till exempel hur du anmäler konto till kontoregistret, om utbetalningsavier, dödsbo eller något annat? Välkommen att kontakta oss. Ha ditt Mobila BankID redo.